16 Ekim 2008 Perşembe

Korsan gemisi ve kaçırılan havuçlar

Daha servisten inerken işlemeye başlıyorum.
-Çok acıktın değil mi oğlum.? Ben de çok acıktım. Akşama yemekte ne var biliyor musun?
-Ne?
-Korsan gemisi.
-Tııhhh (Bu onun gülüşü, aynen bu ses çıkıyor) korsan gemisi mi?
-Evet hem de havuçları kaçıran korsan gemisi.
-Aaaaa.
-Havuçları kurtarmamız lazım. O yüzden korsan gemilerini de batırmamız yani onları yememiz gerekiyor.
-Tıııhh. Tamaaaam.
Menüde portakallı kereviz var:))
Yemek binbir özenle hazırlanıyor. Havuç da en sevdiği sebze olduğuna göre kereviz arada kaynar düşüncesi...

Soğanlar havuçlar keyifle doğranıyor. Kavrulup biraz suyla pişiriliyor. Limon suyunda bekleyen dilimlenmiş kerevizler ekleniyor. Portakal suyuyla kaplanıyor, şeker tuz ilavesiyle pişiriliyor. Kerevizlerin ortasından çıkan parçalarla da kereviz salatası yapılıyor. (en sevdiğim:)))
Sonuç:Fiyasko:((
Ada yemekten yudum yemiyor. Tatmaya bile razı olmuyor , anne sinirleniyor, Ada aç yatıyor, gecenin sonu hoş gelmiyor.

Ertesi akşam masaya bile oturmaya yanaşmayan çocuk menüde pirzola olunca yerinden kımıldamadan hepsini kemiriyor. Anne nefes almadan masada oturuyor. Yiyenleri izliyor. Bu akşamki kurufasulye pilav ikilisi de gayet iştahla gidiyor.

Sonuç olarak ne kadar süslesen de, püslesen de çocuk yemedi mi yemiyor. Zorlamak yorulmaktan ve sinirlenmekten başka bir şey getirmiyor.


Fakat yine de Portakallı Kereviz, kereviz sevenler için önerilebilecek, güzel bir seçenek. Patetesle kerevizi öldürmediğiniz için kerevizin tadını alabildiğiniz lezzetli bir yemek.


Kısaca salata tarifini de ekleyelim
Malzemeler:
(İstenilen miktarlarda)
Rendelenmiş kereviz
Mayonez
Yoğurt
Limon
Ceviz
Hepsini karıştırıp afiyetle yiyoruz. Kim? Sebze severler. Diğerleri, pirzolaya talim:))

2 yorum:

mom dedi ki...

bizdede yemek zamanlari iskence
tugkanin tavuk sis disinda hicbirseyi istahla yedigini goremedim

sinem (adacim) dedi ki...

Ve dolayısıyla bu yorumu da yeni görüyorum:))
Bu çocuklar ne zaman şöyle iştahla, önlerine gelen her şeyi yiyecekler??? Hadi iştahı geçtim, tatsınlar yeter.